Mit jelent keresztyénnek lenni?

Sziasztok!

Remélem mindegyikőtöknek jól telik a Húsvét, nekem nagyon áldott volt. Az elmúlt napokon nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy mit is jelent keresztyénnek lenni.  Vasárnap a nagymamám konyhájában egyedül leültem az asztalhoz, és írogattam az áhítatos füzetembe néhány gondolatot.

Eszembe jutott a példamutatás. Amióta gimnazista lettem, egyfolytában olyanok jöttek fel a gondolatmenetembe, hogy ’tényleg, nagyon, de nagyon jó példát kell mutatni, mert akkor látnak téged és megtérnek.’ Nem ez a keresztyénség lényege. Amikor befogadod Jézust a szívedbe, akkor sem az a lényeg, hogy megmutassad azt, amit a másik nem tud, vagy nem képes megtenni. Ez csak képmutatás, nem példamutatás.

Ha befogadtad az életedbe Krisztust, akkor meglátszik a változás is az életeden. A régi énedet rábízod az Úrra, Ő tudja, mi a jó neki, az új énedet meg hagyod, hogy a Szentlélek átformálja. A ’Nem szégyellem’ című filmben Rachel Joy volt az a keresztyén, akinek eszébe sem jutott, hogy megtérítsen embert. Úgy gondolta, hogy az nem az ő dolga. És ebben nagy igazság van, hisz ember nem tud megtéríteni egy másikat. (Kivéve, ha bálványimádásról van szó.) Rachel kimondta a filmben, hogy nem az a célja, hogy megtérítse az embereket. Lefordítom, „Nem olyan vagyok. Csak Jézussal szeretném leélni az életemet és engedni, hogy az emberek annyit vegyenek el ebből, amennyit szeretnének.” Ez a mondat nagyon elgondolkodtatott az elmúlt napokban. Azok a hiábavaló gondolatok a példamutatásról valójában képmutatásra buzdítottak. 

Személy szerint úgy gondolom magamról, hogy túlságosan próbálkoztam eddig példát mutatni. Nem úgy néztem rá a feladatomra, mint Rachel Joy. Valójában képmutatást végeztem az elmúlt nyolc hónapban, amit a gimiben eltöltöttem. Viszont, Az Úr felébresztett engem a Tótújfalusi gyülekezetben, amikor átadta üzenetét, hogy nekem nem így kell végeznem a feladatomat, főleg úgy, hogy nem is azt csináltam. 

Arra szeretnék titeket buzdítani, hogy ne felejtsétek el, miért is térteket Isten útjára. (Vagy ti, akik még nem találtátok meg Isten útját, az Úr ott van közel hozzátok, szólítsátok meg és kérjétek jelenlétét az életetekbe. Nem fogjátok megbánni 🙂 ) Az Úr szeret titeket, és azt szeretné, ha Vele együtt élnétek. Fogadjátok be közeletekbe a feltétel nélküli szeretetét.

„Ha tehát van vigasztalás Krisztusban, ha van szeretetből fakadó figyelmeztetés, ha van közösség a Lélekben, ha van irgalom és könyörület, akkor tegyétek teljessé örömömet azzal, hogy ugyanazt akarjátok: ugyanaz a szeretet legyen bennetek, egyet akarva ugyanarra törekedjetek. Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál; és senki se a maga hasznát nézze, hanem mindenki a másokét is. Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt: mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult; megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig.  Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely minden névnél nagyobb, hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és földalattiaké;  és minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.” Filippi 2, 1-11.

Találkozunk jövőhéten! 🙂

Vivien

Leave a Reply

