A dicsőítésről

 

Sziasztok!

Ma egy elég hétköznapi témáról szeretnék nektek írni, mégpedig a ’zene’ szóról. Az embernek nagyon sok minden eszébe juthat csak a szó hallatán, például az érzelmek kifejezése egy-egy dallam vagy szövegen keresztül, esetleg emlékek juthatnak az ember eszébe, és még sok más. Ma a dicsőítő dalokról írnék, meg mindent amit tudni lehet a dalokról. Lehet az keresztyén, lehet az nem keresztyén, mindkettőről lesz szó 🙂

Először is: Keresztyén dalok.

  • Isten rendkívül örül, amikor a hallásodat arra használod, hogy Őt magasztaljad. Hallgatni keresztyén dalokat egy nagyon jó dolog. Az ember a dalokon keresztül is megtapasztalhat új érzelmeket, még többet tudhat meg Istenről.
  • Az ember rendkívül békésen érzi magát, amikor olyan dalokat hallgathat, amik szabadságot keltenek a szívében. Ez egy nagyon áldott érzés.
  • Személy szerint emlékek mindig előjönnek minden meghallgatott dal közben. Sokszor egy tábor jut eszembe, egy konferencia, egy ifi alkalom, stb. Nagyon jó érzés visszaemlékezni a sok jó pillanatra. 🙂
  • Istennek mindig van üzenete a dalokon keresztül, lehet az egy nyugtató üzenet, esetleg figyelmeztetés, de mindig az el nem múló szeretetét mutatja.
  • Vannak keresztyén dalok, amiket a Bibliában való igeversekre alapoznak. Ilyen például a János 3, 16-ról szóló dal. Mindig jó hallgatni az igeverset is, meg énekelni is 😉

Az egyik legfontosabb dolog a keresztyén dalokról az az, hogy teljesen mindegy milyen stílusú a dal, addig, amíg Istent imádod vele.

A másik dolog amiről szeretnék írni, az a nem keresztyén, azaz világi dalokról néhány igazságot. Én, mint Istenhívő lány, semmi kifogásom nincsen a világi dalok ellen, viszont, személy szerint engem nyomasztani szokott, amikor nem Istenről van szó. Persze, ez emberfüggő. Van, aki csak világi dalokat hallgat, de tényleg az embertől függ, miket szeret és miket enged be az életébe.

  • a világi dalokban nem hallunk Istenről, egyszer-kétszer meghalljuk a nevét, de nagyon sokszor káromkodást hallhatunk utána.
  • A világ dalai közt vannak nyugodtabb stílusú dalok, például az akusztikus feldolgozások, viszont a stílus mellett figyelembe kell venni a szöveget is, nehogy olyasvalami másszon a füledbe, ami a hitedet, akár a nyugalmadat lerombolhatja.
  • némelyik dal meg tudja változtatni a gondolkodásodat, rossz irányba.
  • a szövege a dalnak lehet nagyon aranyosnak tűnő, de negatív gondolkodást is kelthet, hogyha a hátterét nem tudjuk a daloknak. Ez általában akkor történik, amikor túl sokszor hallgatja meg a dalt az ember.

Ha te olyasvalaki vagy, aki csak keresztyén vagy csak világi dalokat hallgatsz, nincsen gond belőle. Isten így is szeret, ebben nem kell kételkedni.

Ézsaiás 12, 5 azt írja: „Énekeljétek, hogy milyen fenséges tetteket vitt véghez az ÚR, tudja meg ezt az egész föld!”

Visszatérve a keresztyén dalokhoz, nagyon fontos az, hogy az Urat teljes szívből magasztaljuk. 🙂

Személyes példaként szeretném megosztani, mi történt velem az elmúlt időben. Körülbelül három hónapig kizártam az életemből a világi dalokat, aztán szépen lassan vissza is engedtem őket. Őszintén szólva, negatív gondolkodást és komplexust okozott. Nagyon sokszor azt sem tudtam, mit éreztem, mindig beetettem magam a ténnyel, hogy nem vagyok elég jó semmihez. De rájöttem, hogy Istennek terve van velem, és nem szabad beleavatkoznom a tervébe. Így újra kizártam a világi zenét. Térdre borultam és kértem Isten megbocsátását, és csak engedtem hogy megöleljen a szeretete. Ez egy nagyon áldott érzés volt.

Áldjon meg az Úr titeket, legyen szép hetetek! 🙂

Vivien

Leave a Reply

