Én tökéletes vagyok (?)

Sziasztok!
Kérdés: csak nekem olyan hízelgő, mikor tökéletesnek neveznek? …


1 Péter 2, 22
“A ki bűnt nem cselekedett, sem a szájában álnokság nem találtatott” (Jézus)

Minél jobban igyekszik valaki Jézust mutatni az életén keresztül (és jól is csinálja), az emberek néhányan meg vannak róla győződve, az már tökéletesség. Nem követnek el (nagy) bűnöket, nem beszélnek csúnyán, kedvesen bánnak az emberekkel. Persze, tény és valóság, sok ember még ezeknek sem felel meg. De ki vagyok én, hogy most ilyen lazán kijelentsem ezeket az alap dolgokat, mintha velem nem lenne ugyanez?

Róma 3, 23
“Mert mindnyájan vétkeztek, és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül.” (Mindenki, kivéve Jézust)

Az emberekbe szerintem be van építve valami, ami néha egy kis időre kikapcsolja az alázatot. Nálam legalábbis ez biztos. Csinálhatok valami nagyon jó tettet, segíthetek egy rászorulónak és megkapnám, ÓÓÓ de tökéletes vagyok. De ez ilyenkor jól esik, nem? Végre valaki látja, hogy igyekszem. Nekem reflexből ilyen gondolatok jönnek. Végre valaki látja. De mit? Hogy tökéletes vagyok? Nagy tévhit. Isten is tudja, a sátán is jól tudja, porszem vagyok és nagyon is messze a tökéletességtől. Egy ilyen gondolat már alapból tönkrevágja a tökéletességemet.

Bemutatom nektek Jézust. Nyilván tudjátok, ki Ő. Az az ember, aki meghalt a bűneinkért, menő módon még fel is támadott. Ő az, aki egy életet leélt ezen a mocsokkal és bűnnel tel földön bűntelenül. Kiemelem ezt a szót, mert tisztában vagyok vele, mennyire igaz, de nem tudom elképzelni. Mik vagy kik vagyunk mi, akik ha adunk a macskának enni vagy meghallgatjuk a barátunkat a legnehezebb időszakaiban, hogy még el is fogadjuk az ilyen dicséreteket és egyetértsünk velük?

Rossz szokásom nem gondolni azt, hogy ez mind Isten dicsősége. Én vagyok a bűnös és Ő ettől megment, megvált, mikor tudok az Ő akarata szerint cselekedni. Nincs jobb feladatunk a földön, mint a lehető legjobb példát mutatni Istenről, de épp ez az. Más felvilágításból is meg kell ezt nézni. Pl úgy, hogy a Jóságos az Jézus és mi ezt megmutatjuk. A Tökéletes az Jézus és azt igyekszünk megmutatni. Nem mellesleg tökéletesnek gondolni magunkat szerintem képmutatás, mert tisztában vagyunk azzal a ténnyel mindannyian, hogy Jézus az, aki tökéletes és én nélküle a semminél is kevesebb vagyok.

1 János 3, 5
“És tudjátok, hogy ő azért jelent meg, hogy a mi bűneinket elvegye; és ő benne nincsen bűn.”

Nagy hazugság lenne tőlem az, hogy én egy nagyon alázatos ember vagyok és ezzel a tulajdonsággal sosem szűkölködöm. Az viszont teljes mértékben igaz, hogy a sok alkalom, amikor összejön alázatosnak lenni, az Isten. Az Ő tette, az Ő hatalma és az Ő dicsősége.


Akkor ki a tökéletes?
A Tökéletes.

Áldjon meg titeket az Úr (alázattal)!
-Berni

Leave a Reply

