Isten munkása

working-people

Sziasztok!

A mai bejegyzésemben meg szeretném osztani, hogy Isten mennyire megváltoztatta a gondolkodásomat a ’munka’ szóról. Lehet munka akár a sulira tanulás, a házimunka otthon, és még sok más is eszünkbe juthat. Én elmondom őszintén, egyik munka sem vonzott engem. Nagyon sokszor úgy éreztem, hogy minden rám nehezedik. Tanulni nagyon nem szerettem, és még a házimunkát sem kedveltem a legjobban. De a tanulás az egy életre szól, bármilyen tanulásról is van szó. A házimunka is értünk van, hogy megelégedjünk a körülöttünk levő környezettel.

Egy személyes példát szeretnék mondani, ami megváltoztatta a gondolkodásomat a házimunkáról. Szombat reggel felkeltem fél kilenc körül, és még alig ébredtem fel, anyukám mondta hogy kéne segíteni a házunk előtt gazolni. És őszintén, nem akartam dolgozni kint a forró napon, de mégsem szóltam egyetlen szót sem. Kimentem teljesen nyugodtan megreggelizés után és elkezdtem végezni a feladatomat. Nagyon sok időm volt gondolkoznom azon, hogy Istennek mi is lehet a terve velem. Van egy biztos pont, hogy megbízik bennem. Amíg kint gazoltam, eszembe jutott sokszor egy mondat a Princess Cut című keresztyén filmből, amit a családapa mondott. „God gave me two healthy hands and I intend to use ’em.” /Isten megáldott két egészséges kézzel és én meg használni igyekszem./ Ez a mondat annyira megerősítette a gondolataimat, hogy egyszerűen felfoghatatlan. Isten tényleg annyira szeretett, hogy a kezembe adta a munka lehetőségét, és ez egy nagyszerű érzés, hogy van mit csinálni a földön. Körülbelül másfél órán át dolgoztam a forró napon és onnantól kezdve már nem tekintek a munkára úgy, hogy csak nekem jár, meg hogy nekem a legnehezebb. Nem. Bele kellett gondoljak, hogy lehet van olyan ember, aki nem tud dolgozni. Nincs meg az az adottsága, képessége hogy dolgozhasson, vagy tanulhasson, és ezt mutatta meg nekem Isten, hogy nyafoghatok bármelyik miatt, de nem túl kedves azok felé, akik nem tudják ezeket végrehajtani.

A tanulásról megértettem azt is, hogy tanulni csak is magam miatt tanulok, nem a tanároknak, sem a szüleimnek, sem a barátaimnak. Igazából, magadnak és Istennek tanulsz mivel neked megadatott ez a képesség, hogy tudjál tanulni, és ezt az ajándékot Istentől kaptad ajándékba. És ez igaz a házimunkával kapcsolatban is.

„Nincs hát jobb dolog, mint ha az ember eszik, iszik, és jól él fáradságos munkájából. De beláttam, hogy Isten kezéből jön ez is.” Prédikátor 2,24

 „Amit tesztek, jó lélekkel végezzétek úgy, mint az Úrnak, és nem úgy, mint az embereknek,” Kolossé 3,23

Áldott hetet kívánok nektek! 🙂

(Ui: segítsünk azoknak az embereknek, akiknek a dolgozás vagy a tanulás nehézséget okoz. Isten és az illető is nagyon örülne:) )

-Vivien

Leave a Reply

