Gondolatok

Sok ember mondja azt, hogy Isten az első helyen van az életében, Ő áll a dobogó legfelső fokán. Azonban ez nem a helyes megfogalmazás.
Nincsen semmilyen dobogó. Van Isten és nincs senki más. Minden és mindenki eltörpül mellette, nem tudnak felérni Hozzá.
Rájöttem arra, hogy a megtérésem után sokáig a “dobogós-elmélet” szerint éltem. Isten volt az első helyen (vasárnap imaházba mentem, bibliakörbe jártam, csendességet tartottam stb.), de azért a második helyen ott állt a világ, a világi örömök is. Kétségbeesetten be akartam illeszkedni a többiek közé, nem igazán akartam “világítani”, de nyilván nem tagadtam le, hogy hívő vagyok. Ha most te is így élsz, akkor töröld ki ezt a rendszert az életedből, mert nem fog gyümölcsöt hozni. Legyen Isten az életed Ura!

“Minden belőle, általa és érte van. Dicsőség neki mindörökké!” Róma 11, 36

Azonban milyen nagy kiváltság az, hogy a hatalmas Isten, foglalkozik velünk, kis porszemekkel. Számon tart minket, érdekli mi van velünk és szól hozzánk. Sokszor meg se érdemeljük ezeket a dolgokat, de Ő mégis ott van mellettünk és szeret minket.
Megteremtette ezt a hatalmas és csodálatos világot, azután rád nézett és úgy gondolta, hogy a világnak belőled is szükség van egyre! Nem csodálatos? Istennek terve van veled! Nem “feleslegesen” teremtett meg téged, még ha most úgy is gondolod. Lehet, hogy még nem tudod, Istennek mi célja van az életeddel, de VAN célja. Egy személyre szabott terve van, ami áldás az életedre nézve. Bízz Benne! Kérd Őt, hogy mutassa meg a tervét és, hogy ne akadályozd meg ennek megvalósításában.
De néha sajnos hajlamosak vagyunk ezeket a dolgokat természetesnek venni és elfelejtünk hálát adni és dicsőíteni Istent. Kapunk egy ígéretet, úgy érezzük, hogy sínen van az életünk, csak hátradőlünk és várjuk, hogy Isten munkálkodjon. Ne dőljünk hátra és ne hagyjuk, hogy a dolgok csak úgy menjenek maguktól.
Sőt, ilyen helyzetekben még több időt kell Istennel tölteni, még többet imádkozni, hogy adjon nekünk erőt akarata teljesítéséhez és, hogy hadd tudjunk megmaradni a hitben és nem elpuhulni, hanem tündökölni az Ő dicsőségében!

Ha bátorításra van szükséged —> Józsué 1.
Ha elcsüggedtél a munkádban—> Zsoltárok 126. 
Ha hitednek erősítésre van szüksége—> Zsidók 11. 

Pénteken ugyanitt 🙂
Eszter

Leave a Reply

