#valamiúj

Sokat írtunk már a blogon arról, hogy legyünk hálásak a családunkért. Nekem ez nem volt egyszerű falat, de elhatároztam, hogy ezen változtatni fogok valamilyen módon, ezért tegnap felhúztam a surranómat, és átsétáltam a nagyszüleimhez.

Nagymamám teljes megdöbbenéssel állt a dolog előtt, hiszen nem sokszor nyomogattam mostanában a kapucsengőjüket, amit sokszor meg is jegyzett korábban. Már ezért megérte elmennem, mivel láttam rajta, hogy mennyire megörült a látogatásomnak. Miután ledugott pár falatot a torkomon  (tipikus nagymama:) ), leültünk beszélgetni. Ahogy teltek a percek, egyre nyilvánvalóbb lett számomra, hogy hatalmas hibát követtem el azzal, hogy sokszor kikerültem nagyszüleim meglátogatásának lehetőségét. Bár jóval idősebbek nálam, és sok minden változott az ő fiatalságuk óta, nagyon könnyen megértik a fiatalok problémáit, mindennapi nehézségeit. Szó volt mindenféle témáról, kezdve az iskolai jegyeimtől, a családfánkon át, egészen az ifjúságunk működéséig. Meséltek arról, milyen volt az ő korukban az udvarlás, az öltözködés, a gyülekezeti élet. Annyira belemerültünk, hogy észre sem vettem, hogy már több órája ülünk az asztalnál. Látogatásom végén még a kezembe nyomtak egy doboz sütit (:D), majd útnak eresztettek. Rengeteg mindennel gazdagodtam csupán néhány óra alatt, ami hatalmas ajándék a számomra. Nem is beszélve nagyszüleim boldogságáról, aminek jó sokszor hangot adtak a nap folyamán, ami miatt még jobban éreztem magam.


Sokszor bennünk, fiatalokban téves kép alakul ki az idősebbekről, ebből adódóan meg sem próbálunk velük szóba elegyedni. Nem is gondolnánk, mennyi vidámság és humor lakozik felmenőinkben! A korkülönbség sokunkat eltántoríthat:”hogyan is érthetnék meg a problémáimat, hiszen annyira más világban élünk mint ők”. Nagyszüleink azonban ugyanolyan emberek mint mi, gondjaink nagy részét ők is átélték már, és hatalmas szeretettel fordulnak felénk. Igaz, ők még nem a likeokra figyeltek, és nem az instagramon ismerkedtek, de sok minden más területen nagyszerű tanácsokat tudnak adni. Számomra például nagyszüleim példaértékűek a hitéletet tekintve, ezért ha segítségre van szükségem bátran fordulhatok hozzájuk ( Isten után természetesen:) ).

Ezen a héten szeretnélek titeket kihívni a #töltsidőtanagyszülőkkel kihívásra! Látogassuk meg őket rendszeresen, beszélgessünk velük. Ha még élnek a nagyszüleid, ez egy remek lehetőség arra, hogy jól használd ki a szabadidődet, és jobban megismerd a családodat. Higgyétek el, hatalmas boldogság az, amikor a tizenéves unoka betoppan pár órára, minden hátsószándék nélkül.;) Ha majd 10-20 év múlva visszatekintesz, hálás leszel amiért erre is szántál időt amíg volt rá lehetőséged. 🙂

sok sikert,

Laura:)

Leave a Reply

