Álljunk ki Isten mellett

Ciki-e keresztyénnek lenni? Erre a kérdésre a válaszom egyértelmű: nem. Bár mostanság az embert sokszor elítélik a hite miatt, véleményem szerint jobb tisztázni a dolgokat. Semmi szégyellnivaló nincs abban, ha valaki hisz Istenben. Ezzel kapcsolatban egy történetet (+bizonyságtétel) szeretnék nektek elmesélni, ami nem is olyan régen történt:
Szeptember. Gimi. Új suli, új osztálytársak. Pár emberen kívül senkit nem ismertem és ők sem ismertek engem. Így azt se tudhatták, hogy baptista vagyok. Szépen, nyugisan teltek a hónapok, megismerkedtünk az osztálytársakkal. Aztán egyszer csak történt valami. Pár ember az osztályból elkezdett egy sátánista dologgal “poénkodni”, ami szemet szúrt nekem. Kb. 1 hétig nem szóltam semmit, mert valljuk be, nem akartam balhét. Azonban azután úgy éreztem, hogy a dolgok kezdenek elfajulni, így megemlítettem azt, hogy lehet nem ilyen dolgokról kéne beszélgetni. Ezt azonban támadásnak vették, záporoztak az olyan mondatok, hogy “Csak azért csinálod ezt, mert hívő vagy” meg “Én is hívő vagyok, de azért emiatt nem szólok be másoknak” és ehhez hasonló dolgok. Próbáltam elmagyarázni, hogy én ezt nem sértésből mondtam, csak szerintem ez nem valami jó téma. De nem foglalkoztak ezzel és kiközösítettek. Az ezután következő 1 hónap borzalmasan telt. Egy olyan ember volt, aki foglalkozott velem az egész osztályból, a többieknek pedig csak annyira tellett, hogy “vicces” képeket szerkesszenek rólam. Kívülről azt mutattam, hogy nem foglalkozok ezzel és minden oké, de valójában belül nagyon rosszul éreztem magam. És eközben átfutott a fejemben az a gondolat, hogy lehet mégse kellett volna beleszólni ebbe a dologba, mert akkor minden jó lenne. De ezután a gondolat után a kezembe akadt ez az igevers:

“Aki tehát vallást tesz rólam az emberek előtt, arról majd én is vallást teszek mennyei Atyám előtt, aki pedig megtagad engem az emberek előtt, majd én is megtagadom mennyei Atyám előtt.” Máté 10, 32-33

Miután elolvastam ezt az igeverset, rájöttem, hogy mi is futott át a fejemben valójában. Csak azért, hogy nekem jó legyen, megtagadtam volna a Megváltót. Azonban utólag rájöttem, hogy jól döntöttem, amikor elmondtam a véleményemet. Igaz, hogy az osztály kiközösített és tényleg nagyon rosszul esett, de Isten végig ott volt velem és fogta a kezemet, csak éppen én a nagy önsajnálatban nem vettem észre. Azóta már rendben vannak a dolgok, az életemmel Krisztust közvetítem az osztályomnak. 🙂

A sátán sok, ehhez hasonló (vagy nem hasonló) dologgal próbál minket meggyengíteni, azonban mi maradjunk erősek, ne hallgassunk a világra, koncentráljunk csak Istenre! Halljuk meg az Ő szavát a világ zajában és maradjunk a keskeny úton. És valóban, biztosan rögösebb ez az út, mint a másik, a végén majd elérjük a célunkat.
Ahogyan az előző posztban is említettem: Csak a Szentlélek tudja munkálni bennünk, hogy ne a világhoz igazodjunk, hanem álljunk ki Isten mellett.

Áldott hétvégét 🙂
Eszter

Leave a Reply

