A képmutatásról

Sziasztok!
Lehet, furcsa összefüggés, de erre a bejegyzés megírására a debreceni konfi és Batman indított. (Komolyan.)

1 János 4, 20-21
“Ha valaki azt mondja “szeretem Istent”, a testvérét viszont gyűlöli, az hazug, mert aki nem szereti a testvérét, akit lát, nem szeretheti Istent, akit nem lát.”

Néha igenis nagy kihívás embertársainkra szeretettel és teljes türelemmel nézni. A sátán sokszor megoldja, hogy minden ember hibáit, gyengeségeit meglássuk, ahogyan azt akarja. Meg kell tanulnunk nem csak Istenre nézni végtelen szeretettel, hanem mindenre, ami Tőle jön. Az emberek bűnei, hibái, vétkei jönnek a gonosztól. Ne az embert magát gyűlöld, hanem a helyzetet, amibe téged és testvéredet tett a sátán és kerekedj felül rajta. Ne add meg neki képmutatással a győzelmet és a dicsőséget.

Máté 15,7-9
“Képmutatók, találóan prófétált rólatok Ézsaiás: Ez a nép csak ajkával tisztel engem, a szíve azonban távol van tőlem. De hiába tisztelnek engem, ha olyan tanításokat tanítanak, amelyek emberek parancsolatai.”

Velünk, keresztényekkel (talán túlságosan is) sokszor előfordul, hogy nagy előszeretettel mondunk egy dolgot és csinálunk valami teljesen mást. Ez igazán az oka annak, hogy akik nem hisznek Istenben és lenézik a keresztényeket, azok egyből képmutatónak tartják a hívőt. Berögzült a gondolkodásukba, hogy mi ugyanolyan bűnösök vagyunk (ami igaz is) és csak okoskodni és lenézni akarunk mindenkire. Valójában nekünk van sok minden, amiben javulnunk kell, nem mellesleg az sem lenne rossz, ha jó példát mutatnánk az embereknek pl. arról, hogy egy rendes hívő törekszik a jóra, akármennyire is kísérti a gonosz. Igyekezzünk mind arra, hogy mindenki azt lássa, ki az életünk Ura és hogy az ő kegyelme által mennyire elégedett és szeretettel teli életünk van.

Máté 7,5
“Képmutató, vedd ki előbb saját szemedből a gerendát, és akkor majd jól fogsz látni ahhoz, hogy kivehesd atyádfia szeméből a szálkát.”


Hogy miért ne legyél képmutató?

  • mert BŰN.
  • mert a sátántól jön.
  • mert szégyent hoz Jézus Krisztusra és a hitedre is
    Kell ennél több ok?

Visszatérve a konfira és Batmanre…

A debreceni konfi elején (péntek délután) megérkeztünk ugye a regisztrációra. Választhattunk egy-egy igéskártyát. Meglepő módon mindenki olyat húzott, ami teljesen beleillett az életébe. Én az 1János 2,9-et húztam. (“Aki azt mondja, hogy a világosságban van, de gyűlöli a testvérét, az még mindig a sötétségben.”) Bevallom, kicsit megijedtem. Úgy olvastam, hogy “Uram, most azt akarod mondani, hogy utálatos vagyok az emberekkel?” Sokat gondolkodtam ezen és eldöntöttem, hogy nem veszem magamra azok után, hogy már nagyon rég óta igyekszem Istennek a lehető legtetszőbb életet élni, beleértve ezt is és tudom, ha valami nem jön össze, nem haragszik meg, úgyhogy nem is vettem annak ezt az igét, de egy felhívásnak igen.
Mert valami durva, mennyire könnyen állok át képmutató üzemmódba. Szerintem ez mindenkinek nehézséget okoz, de nem számít, ha Isten kezébe tesszük ezt is.

Olvastam még hetekkel ezelőtt egy Batman idézetet és meg is jegyeztem, de a forrást nem igazán. Elgondolkodtatónak tartottam azt a mondatot, hogy “ha megölsz egy gyilkost, a gyilkosok száma ugyanannyi marad.” Tegnapelőtt (02. 20.) néztem meg életem első Batman filmjét és miközben néztem, eszembe jutott ez az idézet és azon gondolkodtam, hogy ezt simán kinézném Bruce Wayne-ből, hogy ilyet mondjon.
Ma néztem meg, hol is olvashattam ezt és tényleg Batman volt. Úgyhogy nevettem egy jót.
Tetszik ez a gondolat egyébként, mert nagy igazság van benne. Én legalábbis a fejemben elég egyértelműen össze tudom kötni a képmutatással ezt. Azzal, ha próbáljuk az előző hibával megoldani a problémákat, nem intéztük el. Nekem ez kb. ezt mondja: “Mivel te így hibáztál, én ugyanolyan hibával véget vethetek a te hibádnak.” De ezek után én is hibás vagyok, nem?
(Elnézést kérek, ha nem érthető ez a rész. :’D)

Képmutatásmentes és áldásokkal teli további hetet kívánok!
-Berni

 

(forrás: http://www.pixelstalk.net/batman-wallpaper-hd-download-free/)

Leave a Reply

