Merj beszélni róla!

Sosem voltam az a típusú ember, aki nyíltan beszélt mások előtt a saját véleményéről. Így a hitemről és az Istenről való beszéd is lehetetlennek tűnt a számomra. Nem igazán mertem, és nem is akartam beszélni. Féltem, hogy vajon mit szólhatnak hozzá a többiek, mennyire ciki az, ha valaki manapság még hisz Istenben, vagy bármilyen fensőbb hatalomban. Persze mindig is fájt az, hogy ha volt lehetőségem bizonyságot tenni, mégis inkább csendben maradtam. Sokkal többre tartottam a körülöttem élők véleményét, mint Istenét. Akkoriban bele sem gondoltam, hogy mekkora fájdalmat okozok, azzal Istennek, hogy néma maradok, ezzel megtagadva Őt.

„Egyesek, ha e világ ügyeiről van szó, sasként szárnyalnak, és szárnyszegetten gubbasztanak, ha Isten országáról van szó.” /C. H. Spurgeon/

Én is pontosan ilyen ember voltam, és be kell, hogy valljam megtérésem után is jellemző volt ez rám egy ideig. Akartam én beszélni, oh, hogy is ne akartam volna?! Viszont a világ erősebbnek mutatkozott az én vágyaimnál. De hála a Mindenható Istennek, kapukat nyitott előttem, hogy kikerüljek ebből a kilátástalan állapotból. Adott olyan helyzeteket az életemben, amik felnyitották a szemem, hogy kezdjek már el végre munkálkodni. Nem elég egyszer megvallanom a hitem a gyülekezet előtt, bemerítkezni és onnantól kezdve várni Jézus eljövetelét. Nem azért kerültünk erre a földre, hogy csak üljünk és várjunk, mint a befőtt. Isten csapatába tartozni folyamatos munkáról (legyen az fizikai vagy szellemi) és küzdelemről szól. Lesznek olyan szituációk, amik kiesnek a komfort zónánkból, de ha megcsináljuk őket, akkor ezeken keresztül tudjuk igazán megmutatni, hogy mi igenis Istennek adtuk át az életünk irányítását.
Nem fogok zsákbamacskát árulni! Sosem könnyű hitetlenek között hirdetni az örömhírt. Mindig lesznek olyanok, akik belénk kötnek, keresik a gyenge pontjainkat és jót szórakoznak, miközben megalázhatnak. Tudom, mert az én életemben is voltak, vannak és biztos vagyok benne, hogy lesznek még olyan emberek, akik csak megkérdőjelezni akarják a hitemet Istenben. Nem könnyű ilyenkor is kitartani az Úr mellett.

Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket. Ha a világból valók volnátok, a világ szeretné a magáét, de mivel nem a világból valók vagytok, hanem én választottalak ki titeket a világból, azért gyűlöl titeket a világ. /János 15:18-19/

Jó azt tudni, hogy bármit is teszünk az Ő nevéért, akkor az áldásban gazdag lesz. Egy jó példa talán erre egy osztálytársam, akivel már egy ideje beszélgetek Istenről. Eleinte vele sem mertem ilyenről beszélgetni, de Isten mindig ad elég bátorítást és lehetőséget, hogy megtegyük az első lépést. Így én is megtettem, és azóta tényleg bármilyen kérdést tesz fel a hitemmel kapcsolatban, én örömmel válaszolok. Persze az is igaz, hogy nem mindennel ért egyet velem vagy a hittel, de mindenre nyitott. Ezért történt, hogy kedd este mikor ezzel a barátnőmmel beszélgettem, elmondta, hogy egy fiúval való kapcsolata, akivel már jó ideje beszélgetett, megszakadt. Nagyon sajnáltam őt; majd megszakadt a szívem, hogy szenvedni láttam, és bár próbáltam vigasztalni, mind csak üres szónak tűnt. Már el is köszöntem tőle, mikor írta, hogy ha nem nagy kérés tudnék-e érte imádkozni, hogy minél gyorsabban el tudja felejteni ezt az egész ügyet. Először nagyon elszégyelltem magam, amiért nem én ajánlottam fel neki az ima lehetőségét, de aztán persze felettébb hálás voltam Istennek, hogy egy újabb ajtót nyitott meg előttem, amin keresztül szolgálhattam Istent.
Ezzel a kis történettel csak azt szeretném mondani, hogy ne félj beszélni barátaidnak Istenről, mert hidd el, pozitívan fogsz csalódni a reakciójukban. Lehet, hogy először idegenkedni fognak a hitedtől, de ha elég kitartó vagy, egy idő után már ők fognak odajönni tehozzád kérdéseikkel, kéréseikkel. És nincs is annál nagyszerűbb dolog, amikor egy nem hívő barátoddal együtt tudsz imádkozni.

Jó hétvégét,
Fanni

Leave a Reply

