A világ kellős közepén

Máté 5, 3-12 “Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa. Boldogok, akik sírnak, mert ők megvigasztaltatnak. Boldogok a szelídek, mert ők öröklik a földet. Boldogok, akik éheznek és szomjaznak az igazságra, mert ők megelégíttetnek. Boldogok az irgalmasok, mert ők irgalmasságot nyernek. Boldogok a tiszta szívűek, mert ők meglátják Istent. Boldogok, akik békét teremtenek, mert ők Isten fiainak neveztetnek. Boldogok, akiket az igazságért üldöznek, mert övék a mennyek országa. Boldogok vagytok, ha énmiattam gyaláznak és üldöznek titeket, és mindenféle rosszat hazudnak rólatok. Örüljetek és ujjongjatok, mert jutalmatok bőséges a mennyekben, hiszen úgy üldözték a prófétákat is, akik előttetek éltek.”

Nincs igazán szükség arra, hogy én ehhez bármit hozzáadjak. Nem túl sok, nem túl kevés. Pont tökéletes. Viszont mikor én nem vagyok boldog és nem így viselkedem, észbe kapok. Vajon mit ír a Biblia?

Ugye múlthéten a barátságról írtam, és hogy milyen dolgokra kell vigyázni, ha a világi barátainkkal vagyunk körülvéve. Nekem eléggé aktuális a téma most. Az elmúlt hetekben – bár erősebbnek érzem magam, mint valaha – érzem, hogy nem teszek meg a saját magam érdekében és a lelki életem érdekében olyan biztonsági minimumokat, amelyekre valójában mindnyájunknak szüksége van. „Én befolyásolom a körülményeim vagy a körülményeim befolyásolnak engem,” idézem magam.

Az utóbbi időben szinte immúnis lettem a káromkodásra, a sok ronda kifejezésre meg ezzel  tipikus „nemtörődöm” stílusra. Őszintén szólva, az ember nem marad meg Isten nélkül tisztának. Mikor már teljesen elfogadom az egészet, akkor jut eszembe, hogy nem helyesen cselekszem és hogy megtehetném, hogy elmegyek, ne hallgassam a rosszat. Mégis maradok. Ha van lehetőségetek arra, hogy elcsitítsátok azt a sok rosszat, amit a sátán üzen, tegyétek meg. Istennek is tartoztok vele és saját magatoknak is ennyivel. Ha másképp nem megy kizárni a zajokat, vegyetek elő egy Bibliát és olvassatok. Nem hallgathatjátok meg örökké a világot sem. Ehelyett hallgassátok meg Istent.

A tegnapi napon vettem észre, mennyire sok mindent tűrök el a nemhívő barátaimtól. A legdurvább dolgokig is elmegy és én nem reklamáltam, csak tűrtem és tűrtem. Megelégedtem azzal, ami volt. Voltam olyan süket Isten hangjához, hogy ne halljam, hogy Ő közbe próbál hozzám beszélni, de én alig válaszolok neki, annyira figyelek a barátaimra.

Szerintem ez egy visszatérő probléma minden embernél, aki hisz Istenben, úgyhogy ahogyan csak lehet, te is tegyél meg magadnak olyan biztonsági minimumot, hogy nem hallgatod azt a sok beszédet, ami elveid és Isten ellen van. Meglátod majd, jobb lesz úgy.

Mindig jusson eszedbe, mi jön Istentől és mi jön a gonosztól.
Hallgasd ISTENT, ne a gonoszt.

Példabeszédek 3:5-6 “Bízzál az Úrban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj! Minden utadon gondolj rá és ő egyengetni fogja ösvényeidet.”

Áldjon meg titeket az Úr!

-Berni

Leave a Reply

