Gondolj csak bele (Barátság)

Bár ugye pont hétfőn volt vitatva a barátság téma, szerintem a dolgot még jó pár aspektusból meg lehet figyelni… és ezek csak az én megállapításaim. Tudom, van nekem egy legjobb barátom az Úrban, de van néhány dolog, amit jó lett volna tudnom korábban az életemben, az emberekkel és a barátsággal kapcsolatban – főleg keresztyén szemmel tekintve.


Igaz barátok, akiket érdemes megtartani

Jób könyve 2:11 “Amikor meghallotta Jób három barátja, hogy mennyi baj érte őt, eljöttek a lakóhelyükről: a témáni Elifáz, a súahi Bildád és a naamái Cófár. Megállapodtak egymással, hogy elmennek hozzá, és részvéttel vigasztalják őt.”

Szerintem mindenkinek van legalább egyszer olyan fázisa az életében (nevezzük így, na), amikor ki akarja magának válogatni a barátait, természetesen inkább a népszerűbb bandából akarja válogatni azokat. Velem is volt ilyen, bevallom. Jól esik, mikor ismernek és tudják a nevem, mikor beleszámítok azok az emberek közé, akikre felnézek, nem? Bár könnyűnek és jónak tűnik leváltani az embereket, nagy sérelmeket okoz az neked is és a többieknek is. Nehéz ezt bevallani, de néha tényleg azokra a barátokra van szükséged, akik vannak. Ha meg vagy áldva olyan barátokkal, akik ott vannak melletted a bajban és megvigasztalnak, ne engedd őket el a menőbbekért. Nekem sem kellett volna. Bár Isten visszavezeti az embert igaz barátaihoz, meg lehet spórolni 1-2 évvesztést. A Példabeszédek könyve 17:17-ben meg van írva, milyen az igazi barát. Légy az igaz barátaiddal és légy Te magad is igaz barát.


A világ vagy a “gyülekezetem”? Esetleg mindkettő?

Sok keresztyén ember sokféleképpen gondolkodik a saját társaságáról. Van, akiknek valóban teljesen mindegy, akár csak világi barátokkal is elvan és követi példájukat gond nélkül, és van, aki egy keresztyén buborékot készít maga körül és kizárja a világot teljes egészében. Próbáltam én már ezt is, azt is, de itt vagyok most és őszintén mondom, egyik sem működik. Nekem vegyesen vannak barátaim és igen, nehezebb ellenállni a kísértéseknek, mikor a nemhívő barátok vesznek körül. Sokkal könnyebb ellenni a hívő barátokkal, nem foglalkozni a többi emberrel.

Kolossé 3:12-13 “Öltsetek tehát magatokra – mint Isten választottai, szentek és szeretettek – könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget, türelmet. Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy tegyetek ti is.”

Isten nagy valószínűséggel nem olyannak tervezte az életünket, hogy mi mind csak éljük túl a földi dolgokat és teljes mértékben hagyjunk magára minden elveszett embert. Isten azért küldi az embereket szolgálatokra (mert ez igenis egy szolgálat), hogy az elveszett megtaláltatott legyen. Nem szabad ellenállni az Úr akaratának. Sosem tudhatod, ki az, akihez téged küld a Jóatya, hogy segíts neki megtalálni Őt és a helyes útra térni. Légy nyitott az emberekhez, fogadd el őket, ahogyan Isten is elfogadott téged. Segíts azoknak az elveszett barátaidnak, akik keresik a boldogságukat és rád van szükségük talán, hogy megtalálják.

VISZONT ha azt hisszük, hogy csak mert keresztyénként bevállalunk minden világi dolgot a világi emberekért, az jó döntés, nagyon is tévedünk. Nem mehetek el minden egyes helyre, ahova hívnak, mert én úgy érzem, mivel keresztyén vagyok, hatással leszek az emberekre. Két dolog között lényeges különbség van: aközött, hogy én befolyásolom a körülményeim vagy a körülményeim befolyásolnak engem. Minden ember bűnös, én is az vagyok, de nem tehetem, hogy mindent átvegyek minden embertől, csak mert a barátaim.

Példabeszédek 22:24-25 “Ne tarts barátságot a haragos természetűvel, és ne járj együtt a heveskedővel, mert megszokod ösvényeit, és magadnak állítasz csapdát!”


Barátok az Úrban

Mi hívők bűnösök vagyunk ugyanúgy. Mi is hazudunk, féltékenyek vagyunk, dühösek leszünk, stb. Természetesen hívő hívővel ugyanolyan könnyen vitába tud szállni kisebb megerőltetés nélkül is, mint bárki bárki mással. Nincs olyan ember, aki mindenkit teljesen elvisel és olyan, akit mindenki (szintúgy fogalmazva) teljesen elvisel. Hibából vagyunk akkor is, ha az Úr megbocsátja nekünk azokat. Ez azonban nem valami nagy mentség nekünk sem.

Példabeszédek 27:17 “Vassal formálják a vasat, és egyik ember formálja a másikat.”

Nekünk erősebbeknek kell legyünk a bűneinknél. Nem tehetjük meg azt, hogy ellenségeskedünk a testvéreinkkel Krisztusban. Mindenki néha elviselhetetlen, de nekünk muszáj elviselnünk egymást. Táplálnunk kell egymásban lelki erőt, hogy számíthassunk egymásra, mikor erőtlenek vagyunk. Közbenjárhatunk egymásért. Ugye mondják azt, hogy “Barátok Krisztusban=Barátok Örökké”. Ehhez méltóan kell hozzáálljunk hívő barátainkhoz. Bár nekik is vannak hibáik, segítenünk kell egymásnak. Formálni egymást. Ha mi nem tesszük, senki nem fogja. Nem sok kell, de egyetlen lépés láncreakciót kezdeményezhet.

Gondolj csak bele… Ki az, aki engem erősít? Ki az, akit én erősíthetek? Ki az, akit megerősíthet az a valaki, akit én erősítek meg?:DDDD stb.
Ez volt néhány gondolat a barátságról, ami lehet, hogy jó ötlet észben tartani.

Áldjon meg titeket az Úr! :)<3
-Berni

Leave a Reply

