Jóban és rosszban!

 

NYT2009052716474105C

Sziasztok!

Az elmúlt két héten otthon voltam betegen és nem találkoztam egyik osztálytársammal sem. Ma voltam először suliban a betegségem óta és eszembe jutott, mennyire hálás lehetek hogy Isten ebbe az osztályba rakott engem. Vannak igazán nehéz helyzetek amikben helyt kell állnom türelemmel és lelki erőséggel, de ez csak Isten szeretete ami felém árad.

A mai bejegyzésemet arról szeretném írni, hogy ott legyünk a másikért, bármilyen helyzetben van, jóban és rosszban egyaránt. Pál levelében megvan írva, hogy „Örüljetek az örülőkkel, sírjatok a sírókkal.” Ebben nagyon sok igazság van, mivel sok olyan ember van aki nehéz helyzetekben él és nem tudja hogyan örüljön igazán, ezért jó ha vagy Te neki. Beszélj neki a Bibliáról és búzdítsd őt hogy igenis minden rendben lesz. Szintúgy, ha valaki örvend. Örülj azzal aki örül valaminek, mert lehetséges hogy egyedül van.

Olvasok a telefonomon egy Bibliát, ami igazából angol nyelven van, de mindennap nézem az áhítatokat, és le szeretném nektek fordítani az egyik részt amit a New Living fordítású Bibliámban írnak le: „Szeretem amikor a Biblia fekete és fehér. Nincsen semmi összezavaró  a Róma 12,15-tel kapcsolatban – elhívtak hogy örüljünk azokkal akik örülnek, és sírjunk azokkal akik sírnak. Egész egyszerű… kivéve amikor nem. Fogadni merek sokunknak nem is kell gondolkodnia sokat azon hogy emlékezzünk egy pillanatra, mikor kudarcot vallottunk úgy hogy együtt érezve örüljünk valakinek az örömén, vagy esetleg sírjunk, amikor valaki más sírt. Miért kaptuk ezt a kihívást?” –Kelly Givens szavaiból.

Az Úrtól kaptuk ezt a kihívást hogy a barátainkkal, vagy esetleg a felebarátainkkal is együtt lehessünk, még akkor is amikor nem is számítanak rá. Az embernek kiszámíthatatlan is lehet valakinek az együtérző gesztusa, de mindenféleképpen jólesik neki hogy ott vagy vele, akár örül, akár szomorkodik.

János evangéliuma 15,13-ban azt írja: „Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.”

Egy személyes példát is szeretnék megosztani veletek. Október óta egy fiúval ülök együtt az osztályomban akivel a nyáron nagyon jó barátságban voltunk. Elkezdődött a suli és aztán kevesebbet beszéltünk egymással és nem értettem miért. Teljesen más emberek vagyunk, de akkor sem értettem meg miért történik ez meg velem, pont akkor és pont ott, de már nem ismertünk egymásra. Nem is igazán lehetett minket barátoknak nevezni, és én tenni szerettem volna ellene. Az Úr folyamatosan adja nekem az erőt és békességet felé, hogy újrakezdhessük a félbehagyott barátságunkat. Mint kiderült, ő is ugyanúgy beteg volt az elmúlt időszakban mint én, és én éreztem hogy Istennek terve volt amikor azt sugta nekem, hogy érdeklődjek róla. A mai nap már más volt mint az elmúlt hónapokban aminek nagyon örültem. Én jóban-rosszban ott voltam mellette és látom a változást. Az Úr megsegíti a barátságomat vele amiért nagyon hálás vagyok.

“Mert ha elesnek, az egyik ember fölemeli a társát. De jaj az egyedülállónak, mert ha elesik, nem emeli föl senki.” Prédikátorok könyve 4,10

Az Úr áldjon titeket és legyen nagyon jó, békességgel teli hetetek.

-Vivien

Leave a Reply

