Ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel

Szeretni a saját ellenségedet és jót tenni azzal, aki gyűlöl téged…nagyon nehéz. Mert miért kéne szeretni azt a személyt, aki az ellenségem? És miért kéne jót cselekedni azzal az emberrel, aki gyűlöl engem?

“Szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek titeket.” Lukács 6:27b 

A legtöbb ember azt gondolja, hogy aki gyűlöli őt, azzal rosszat kell tenni. “Még hogy jót? Amikor ő gyűlöl engem?!” Az ilyen emberek a “ha megdobnak kővel, dobd vissza egy nagyobb kővel” elvet vallják, mi azonban kövessük inkább a “ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel” elvet. Az a bizonyos személy nagyon meg fog lepődni, ha nem szólunk neki vissza, sőt, ráadásként még jót is cselekszünk vele.
A gyűlölettel nem érünk el semmit, csak még jobban tetézzük a már így is felfokozott állapotot. Ehelyett inkább nyugodjunk le, vonuljunk el, imádkozzunk és kérjünk Istentől nyugalmat.

“És amint szeretnétek, hogy az emberek veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok velük.” Lukács 6:31

Melyik ember szeretni, ha bántják vagy gonoszul bánnak vele? Szerintem egyik se. Mindenki azt szeretné, ha kedvesen bánnának vele, de ehhez az kell, hogy mi is ugyanígy bánjunk velük, akármilyen gonosz is a másik ember. Legyünk kedvesek és viszonozni fogják.
Szeretnék egy személyes példát is elmesélni. Tavaly, amikor nyolcadikos voltam, pár lány az osztályból a barátnőm és az én hátam mögött csináltak egy utáló-csoportot. Én egy véletlen folytán jöttem rá erre a dologra, de már ezelőtt is érzékeltem, hogy valami gondjuk van velem. El is mondtam nekik, hogy tudok a dologról és egy ideig nem is beszéltünk velük, mert kirekesztettek minket. Bevallom sokszor gondoltam arra, hogy milyen jó lenne valami bántó dolgot odavágni nekik, hogy végre észrevegyék magukat. Azonban ehelyett Isten segítségével lenyugodtam és nem csináltam semmilyen rossz dolgot velük, nem válaszoltam piszkálódásukra. Egy idő után ezt ők is észrevették, abbahagyták amit csináltak és ezután megint beszéltünk. Az év végére szerintem ugyanolyan jó lett a kapcsolatunk, mint amilyen volt.

“Ti azonban szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót, és adjatok kölcsön, semmit sem várva érte: nagy lesz akkor a jutalmatok, és a Magasságos fiai lesztek, mert ő jóságos a hálátlanok és gonoszok iránt.” Lukács 6:35

A jó cselekedeteinknek hatalmas jutalma van. A jutalmunk nem más, mint a Magasságos Isten befogadó szeretete. Mert Ő látja, amikor jót cselekszünk a másikkal és ezt meg fogja jutalmazni. Ő szeret bennünket akkor is, ha mi hálátlanok vagy gonoszak vagyunk. Szeretete feltétel nélküli, amit senki más nem tud megadni.
Igaz, hogy nagyon nehéz, de legyünk mi is jóságosak a hálátlan és gonosz emberekkel szemben. Ezt ők is valószínűleg érzékelni fogják és ki tudja, talán majd követik a példánkat. De ha nem is fogják követni, gondoljunk arra, hogy Isten látta cselekedetünket és nagyon büszke ránk. 🙂

Szép hétvégét, pénteken találkozunk! 🙂
Eszter

 

Leave a Reply

